HUS- OCH HEMLIGHETER

VARDAGSLYX FÖR DET LILLA HUSHÅLLET

ÄR DET KORVAR HÄRI?!

Kategori: Allmänt

Ja det undrade säkerhetstanten när jag smugglade falu till utlandet häromdagen. Efter att hon tagit ut korvarna och klappat om dom så fick jag flyga hem med bebisarna så allt redde upp sig som tur var. Herregud vilken mardröm att få lorvarna beslagtagna och konfiskerade, jag blir svettig av blotta tanken!
 
Hur som haver så kom de hem ordentligt och en har redan blivit uppsvullad. Mina kokkonster fick återigen 5 toasts av 5 möjliga av karlsloken, det är ju fantastiskt! Här nedan visas hela kalaset i en bildserie som jag har valt att kalla "Mot skärselden" ty det beskriver förloppet ganska väl. Det börjar bra och fridfullt men sen uppstår kaos och allt slutar i ett satans jättestök där det stänker brinnande flott och huvudlösa bebisar flyger omrkring överallt, så himla typiskt. Men det blev gott i alla fall!
 
Här har jag omsorgsfullt skivat den lilla raringen. Lite rookie mistake att göra 22 skivor och inte 21 då en normalstor stekpanna rymmer 7 skivor i fagert blomarrangemang. Tur att knutarna är små så man kan knövla in dem mellan de stora bitarna. Kolla osnyggheten i bildserien dock - 7, 7 å sen ba 8 skivor, hallå!! Herregud, nu har skönhetsidealen där man ska vara symmetrisk och snygg spridit sig även till korvarnas värld, bedrövligt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: